Home Ads

Monday, February 13, 2017

Guardian

Oleh : Kakemama


Prolog


Kehidupan aku dah huru hara tapi tambah pula dengan kehadiran dari entah siapa gerangan si kecil ini. “Kau sure bukan anak kau ke, kotaru,”jawab rakan serumahnya, Kai. “Aku tak teringat,”balas Kotaru sambil garu-garu kepalanya. “APA!!!,”jeritan rakan-rakan serumahnya saja cukup buat satu taman dengar. ‘Siapapun budak ini? Aku pun tak pasti,’bisik hatinya sambil menayang senyuman terpaksa. Melihat budak yang masih dalam kemerahan dan memiliki wajah yang kecil . Dia tidak pasti siapakah budak ini.


Author Image

Kakemama
Karya Kedua saya, Guardian. Sebenarnya, Guardian asal tajuknya adalah Babysister. Tapi telah menjadi satu kebiasaan dan tajuk yang agak biasa. Tapi Guardian merupakan sebuah cerita yang hampir menyerupai cerita Gakuen Babysitter. Pengisahan Guardian ini mempunyai nilai-nilai moralnya tersendiri, in sha allah. Cerita ini bukan lah cerita sebenar tapi mengambil atas dasar saya yang suka akn kanak-kanak dan juga pengalaman saya menjaga anak-anak buah saya menjadi ilham kepada saya untuk mereka cerita ini dan juga memahami cerita dari Manga Gakuen Babysitter. Sekian Terima Kasih.

No comments:

Post a Comment

Kembali Ke Atas