Home Ads

Sunday, September 17, 2017

My Story

Oleh : Nur Ain Athirah


Bahagian 1


Nama aku NUR AIN ATHIRAH atau lebih dikenali sebagai AIN. Sebab aku ni popular dalam bidang cosplayer, menyanyi ( kebanyakkan cover lagu) dan aku dah buat banyak konsert dalam 5 tahun. Kebanyakan konsert aku solo tapi ada je aku buat konsert dengan penyanyi dan band yang terkenal yang lain.

Aku ni seorang otaku. Dah boleh lama la jugak dari darjah 2 lagi sebenarnya. Sekarang aku umur 13 tahun, aku start jadi otaku masa aku kecil sebab aku ikur abang aku tengok anime. Dan sebagai seorang penyanyi aku banyak cover anisong (anime song), J-Pop dan sebagainya. Bukan tu je aku pun seorang penari. Terima kasih kepada kepakaran menari, aku jadi salah seorang ice skaters Malaysia.

Aku pun seorang doktor. Aku habis belajar jadi doktor masa aku darjah 5. Bukan tu je aku dah dapat noble prizes masa tu jugak and aku dah diiktiraf sebagai salah seorang doktor termuda di Malaysia.

Tapi disebalik semua kejayaan yang aku telah peroleh ni, semua ni tak buat secara bersedirian tetapi perlu adanya orang yang support aku dari belakang. Mereka ialah kawan baik aku Sophea, ALICE (Designer &manager cosplay aku) YUKI (Composer music & tolong aku buat lagu) dan Sakura (3 rd princess of Japan).

Masa aku kenal Sophea, aku baru masuk darjah 2. Dia tolong aku macam mana nak stabilkan dan sorok semua kuasa yang aku ada. ALICE dengan YUKI aku jumpa masa aku darjah 2 jugak, masa tu depa ada benda kena buat kat Malaysia. Aku kenal Sakura pulak masa aku pegi Jepun, and masa tu aku kena duduk kat Jepun selama 2 bulan sebab nak belajar pasal negara Jepun.

Sebelum ni aku dah bagi tahu yang aku ni 13 tahun,maksudnya tahun lepas 2016 aku kena ambik UPSR tapi ada tambahan lagi aku pun ambik PT3,SPM dan MUET. Aku kena jadi tester untuk semua exam ni. Diikutkan dengan IQ Test aku ialah 270 keatas.

Sekarang tahun 2017, aku kena perdana menteri Malaysia sebab kena ikut perintah Yang di-Pertua Agung. Bukan tu je, aku pun kena belajar kat Jepun sebab nak dapat sijil berhenti sekolah menengah.Tambahan lagi, aku kena buat ucapan masa wedding ceremony Sakura sebagai wakil dari Malaysia dan Hakusen academy. Masa aku datang ke Hakusen High School aku dah jadi 2nd year student dan council student president.

Sebenarnya aku dah kahwin. Aku kena kahwin dengan dia sebab dia dah tengok aurat aku dan dia kata dia nak bertanggungjawab tentang ni.Okey! cerita dia camni masa tu aku ada benda tak setuju dengan mak aku so aku lari rumah. Sebenarnya aku nak guna luasa telrport aku pegi ke Sophea tapi tak cukup tenaga sebab aku tak ambik lagi Blood Tablet (aku half-vampire) and pengsan camtu je. Aku bangun je aku dah ada kat bilik yang aku tak kenal, baju dah kena tukar,tak pakai spek dengan tudung dan ada lelaki yang masuk bilik tu dah tengok aku. Aku memang terkejut sebab dah ada orang laki yang tengok aku punya aurat.

Lepas aku pakai spek dengan tutup kepala aku dengan tuala, baru aku kenal siapa laki tu. Dia ialah Daniel, salah seorang doktor termuda di Malaysia.Dia dengan aku pernah belajar satu U yang sama.Dia terangkan apa yang terjadi. Sebenarnya yang tukar baju aku ialah kawan pompuan dia so dia tak sentuh aku pun just tengok aku tak pakai tudung je. Dia ni 5 tahun lagi muda dari aku dan dia boleh tahan genius jugak.Tapi perangai dia macam budak-budak,caring pasal orang ,sweet dan kekadang dia fikr ‘blue’.Kitaorang dua otaku so memang banyak la kesamaan kitaorang berdua.

Nantikan sambungannya nanti.


Author Image

Nur Ain Athirah
Assalamualaikum. Kepada semua pembaca watak,tempat, dan lain-lain adalah fiction. Kebanyakkan telah diinpirasi oleh anime dan manga. Untuk pengetahuan anda, ini ialah pertama kali saya buat novel.

No comments:

Post a Comment

Kembali Ke Atas