Home Ads

Thursday, May 18, 2017


Tajuk : Abnormal
Penulis : SyaNa
Genre : Sains Fiksyen Komedi
Status : Kemaskini (Setiap hari khamis)
Sinopsis : Apakah yang anda akan lakukan jikalau anda bangun daripada tidur yang panjang dan serta-merta memiliki 'kuasa ajaib' yang lebih daripada sekadar normal? Itulah yang dialami oleh Ruzai, pelajar sekolah menengah berusia 16 tahun pabila dia ditimpa satu kemalangan dipanah petir dalam perjalanannya pulang daripada sekolah.
Selepas bangun daripada koma, dia menyedari segala deria dalaman dan luarannya berfungsi 10 kali ganda lebih kuat daripada biasa! Otaknya boleh menghafal buku-buku teks sekolah, telinganya boleh mendengar perbualan seseorang dari jarak 50 meter jauh, dan tubuh badannya juga lebih bertenaga daripada sebelum ini!
Meskipun 'kelebihan' baru yang dimiliki tiu mengubah hidupnya, bahaya juga mulai memburunya dari belakang apabila dia direkrut oleh MSIA, sebuah agensi penyiasatan negara untuk menyertai sebuah kumpulan perisik dalam misi memburu 'Zack', seorang psikosis yang merancang untuk menghancurkan negara. Adakah Ruzai akan memilih untuk bekerjasama dengan mereka untuk mempertahankan keamanan negara dan mula menggunakan 'kelebihan' yang ada dengan cara yang baik atau meneruskan kehidupan 'normal'nya itu seperti selalu?
Rating :

ChapterStatus
Prolog Baca
Chapter 1 Baca
Chapter 2 Baca
Chapter 3 Baca
Chapter 4 Terkini Baca

No comments:

Post a Comment

Kembali Ke Atas